The Ickabog - J. K. Rowling

Při sobotním ránu jsem dočetla knížku Ikabog, a tak jsem se rozhodla se s vámi rovnou podělit o svoje dojmy.

Ve zkratce - jsem nadšená, miluju tu knihu. Je to nádherná pohádka, přesně takový příběh, jaký bych od mnou milované J. K. Rowlingové očekávala. Hned po přečtení prvních pár stránek jsem se do toho příběhu natolik ponořila, že jsem nemohla odolat a musela číst stránku za stránkou, abych se dozvěděla, co bude dál.

The Ickabog (nebo česky Ikabog) je příběh o stejnojmenné příšeře, která trápí jedno zpočátku prosperující a šťastné království. Příběh o tom, co se může stát, když se do čela říše dostane někdo, kdo nemá ani trochu čestné úmysly a nezáleží mu ani na tom, koho při tom raní nebo zabije. Příběh o dobru a zlu, naději a beznaději, a o tolika dalším. Nechci zabíhat do úplných detailů, protože více než cokoliv doporučuju, abyste si knížku sami přečetli. Já jsem se do ní naprosto zamilovala. Je to pohádka pro děti, ale zároveň plná tolika důležitých myšlenek, tolika metafor. Tak promyšlená, jak to JKR prostě umí.

Ráda bych na konec tohohle článku zmínila fakt, že vím, jaká kontroverze v poslední době provázela J. K. Rowling a můj pohled na celou věc je, že jsem na její straně. Jsem všemi deseti pro práva všech bez ohledu na cokoliv, podporuju transgender komunitu, ale opravdu mi nepřijde fér ji kvůli takové hlouposti odsoudit, neřekla nic až tak strašného. Zůstávám na 100 % na její straně.

Komentáře

Oblíbené příspěvky