JAKÁ JE OPRAVDU BELGIE.

Belgie je úžasná. Musíte si na ni zvyknout, je to hodně specifická země. Každý ji známe hlavně jako sídlo Evropy, Evropské unie. Ale je v ní mnohem víc než jen to. V hodně zemích to bývá tak, že hlavní město je nějaké a pak je zbytek země, který je jiný. Brusel je hodně specifický, ale to i Antverpy. Ona Belgie se nedá tak úplně charakterizovat jako celek, protože je hodně různorodá. Už jen to, že má šest parlamentů, mluví za vše. Jednoduše řečeno má ale Belgie francouzskou a vlámskou část (plus ještě menší německou) s tím, že já jsem tedy pobývala v té vlámské, takže budu mluvit hlavně o té.

Belgičani jsou hrdý národ. Anebo možná to tak je hlavně v Antverpách. Trvalo mi chvíli, než jsem si na Belgii zvykla, ale za těch pár měsíců jsem si to tam tak zamilovala, že se mi ani odjíždět nechtělo. Je toho opravdu hodně, co bych mohla napsat, tak jsem to zkusila tak nějak shrnout do několika bodů aneb co je pro Belgii typické.

Atomium


  • Pivo. Hodně hodně piva, různé druhy a úplně všude.
  • Čokoláda, a naprosto výborná. A taky vafle, mňam!
  • Neskutečně dobrý hranollky. Věděla jsem, že budu milovat tu čokoládu, ale pravý belgický hranolky mi ukradly moje srdce. Nikdy, ať budete dělat cokoliv, za žádnou cenu o nich v Belgii nemluvte jako o French fries! :D Věřte mi.
  • Kola, zase úplně všude. Je to o něco míň extrémní než v sousedním Holandsku, ale i tady uvidíte většinu lidí se přepravovat na kole. Proč by taky ne, když tam nejsou žádné kopce :)) Půjčení kola bylo to nejlepší, co jsem mohla udělat.
  • Protesty proti klimatickým změnám. Na druhou stranu... čekala jsem, že je Belgie šíleně ekologická atd, a je pravda, že v některých věcech/obchodech to je lepší než v jiných, ale třeba třídění odpadu na tom není zas až tak dobře, jak bych čekala.
  • V neděli a svátky je všechno zavřené. Najde se pár obchodů, kde si nakoupíte, ale velká většina je zavřená, a stejně tak i většina kaváren, což mě docela překvapilo.
  • Déšť a hlavně vítr. Když jdete ven, vždycky je potřeba vzít si deštník, protože je možné, že sice bude úplně jasno, ale pak začne najednou pršet.
  • Všude je to tak blízko. Samozřejmě do Holandska, taky do Německa, ale i třeba do Paříže nebo Londýna je to jen pár hodin cesty.
  • Skoro všude a se všemi se domluvíte anglicky. I starší lidé opravdu umí anglicky, to byl pro mě obrovský rozdíl oproti Česku a i některým jiným zemím, které jsem navštívila. Jeden z prvních dní, co jsem tam byl, se mě starší paní v obchodě na něco zeptala holandsky, a já na ni anglicky, že nerozumím, načež ona okamžitě přepla do angličtiny. Dokážete si podobnou situaci představit u nás?
  • Belgie je hodně pokrová, třeba v tom, že si hodně zakládají na rovnoprávnosti - třeba už jen taková drobnost, že tu často najdete sdílené toalety. To mi chvilku trvalo, než jsem si zvykla. Belgičani jsou hodně otevření a je tam fakt vidět ten rozdíl od Česka. Jsou tu třeba taky hodně vstřícní k vegetariánům, skoro všude najdete něco bezmasého, a v menší míře, ale částečně taky i k veganům.
Ochutnávka belgických piv

Belgický hranolky

Při psaní tohoto článků mi začalo být až smutno z toho, že už můj půlrok v Belgii skončil :)

Komentáře

Oblíbené příspěvky