Mazl tov - Margot Vanderstraeten

Už je to nějakou dobu zpátky, kdy jsem na instagramu Martinusu narazila na knihu s názvem Mazl tov. Co mě na ní zaujalo jako první, byla skutečnost, že se její děj odehrává v Antverpách, které jsou mou srdcovou záležitostí. Byla jsem v belgických Antverpách na Erasmu a za ten půlrok si je naprosto zamilovala. A když se teď nedá moc cestovat a nemůžu se tam prozatím zajet podívat osobně, tak mi aspoň tenhle knížní výlet udělal radost.

Jak říkám, důvodem, proč jsem knihu začala číst, byly rozhodně právě Antverpy. Když protagonistka zmiňovala ulice, které znám, nebo antverpské hlavní nádraží, jako bych se tam najednou ocitla s ní. Každopádně, jen u Antverp přitažlivost téhle knihy neskončila. Velmi rychle jsem se začetla do příběhu moderně ortodoxní židovské rodiny, jejich tradic a na první pohled zvláštností.

Margot Vanderstraeten popisuje svoji cestu jako doučovatelka v antverpské židovské rodině a dává tak vhled do naprosto odlišného života od toho, jaký většina z nás nejspíš zná. Píše citlivě, ale zároveň je v knize slyšet její osobitý hlas. Je to neskutečně čtivá kniha. Rozhodně doporučuju.

Komentáře

Oblíbené příspěvky