Sedmilhářky - Liane Moriarty

Pouhé dva dny mi trvalo přečíst Sedmilhářky (Big Little Lies). Od Liane Moriarty jsem už dříve četla My Husband's Secret, což mě bavilo, ale neuchvátilo mě to natolik, abych vyhledala od autorky další knížku. Teď se mi náhodou dostaly do ruky Sedmilhářky, o kterých jsem už dříve slyšela, a tak jsem si řekla, proč si to nepřečíst. 


Jak už jsem zmínila, přečetla jsem to za dva dny, čemuž trochu pomohla skutečnost, že mám prázdniny a taky to, že jsem zrovna měla po očkování, tak jsem nechtěla na sluníčko, a tak byl den ve společnosti dobré četby naprosto ideální. I přesto je to už spíše výjimka, že přečtu knihu takhle rychle, takže to znamená, že mě hodně zaujala.

Miluju postavu Madeline. Malinko mi připomíná mě. Třeba v tom, že když o něco jde, když někdo ubližuje lidem, které má ráda, když cítí nějakou křivdu, tak na světě není nic důležitějšího a musí zasáhnout, musí do boje. Chystám se podívat i na seriálové zpracování HBO, ale upřímně si na místě mé oblíbené postavy vůbec nedokážu představit Reese Witherspoon. Ale kdoví, třeba budu příjemně překvapena.

Kromě toho, že mě knížka tak bavila, musím vypíchnout i témata, kterých se dotýká. Když pomineme to hlavní a zjevné - lži, skrývání, zastírání - tím dalším dominantním tématem, kterým jsou Sedmilhářky protkané, je násilí. Hlavně pak domácí násilí. Je to tam hrozně hezky popsáno - to, jak se může cítit oběť takového násilí, co mívají oběti často v hlavě, ale taky, jak vypadá takový násilník a to, že nemusí vůbec vypadat jako násilník. Myslím si, že je to celkově dost důležité téma, které stále bývá tabu a o kterém je potřeba mluvit.

Doporučuju :)

Komentáře

Oblíbené příspěvky