Jak hledat (a najít) balanc.

Před zhruba rokem, v červnu 2019, jsem šla na pohovor na pozici učitelky na střední škole, což byla práce, kterou jsem si přála dělat. Vzali mě a přede mnou stálo rozhodnutí:

1) V klidu dokončit poslední semestr vysoké, absolvovat praxi, dopsat diplomku a naučit se na státnice.

anebo

2) Dokončit poslední semestr vysoké, absolvovat praxi, dopsat diplomku a naučit se na státnice. A k tomu všemu začít pracovat na plný úvazek.

Řekla jsem si, že si to nechám projít hlavou, ale samozřejmě, jak to tak u mě bývá, jsem už byla rozhodnutá. Tu práci jsem chtěla, chtěla jsem už začít učit na střední a byla to pro mě super příležitost. Slyšela jsem ze všech stran, že to budu mít hodně náročně a samozřejmě jsem to dost dobře věděla i sama, ale prostě jsem si řekla, že to dám, a dala. A takhle si to já dělám často. Nerada se nudím a často si toho na sebe nakládám víc než je zdrávo. Přestože moc dobře vím, že se mi to nakonec vrátí.

Několik měsíců jsem balancovala povinnosti začínající učitelky a školu, praxi, psaní diplomky. V lednu letošního roku jsem dokončila vysokou, úspěšně udělala státnice a čekala, že to ze mě všechno spadne. A pak nastal koronavirus, školy se zavřely a přišel zase druhý extrém. Samozřejmě jsem pracovala z domu, učila studenty přes video konference a tak dále, ale přesto oproti plnému nasazení v práci a ještě k tomu škole to bylo jako noc a den. A já, když se nudím, tak až moc přemýšlím a to mi nedělá úplně dobře.

Teď mám před sebou dvouměsíční prázdniny, během kterých si chci hlavně odpočinout. Užít si je a načerpat novou energii. Ale zároveň si hledám nějakou rutinu, kterou potřebuju i přes to léto.

Možná se v tomhle článku někdo najdete. Anebo možná vám to bude připadat jako úplné bláboly. Ať tak či tak, mějte hezký den :)

Komentáře

Oblíbené příspěvky