Jak jsem konečně viděla V síti.

V nedávném článku o knihách, které jsem četla, jsem psala o knize Kdo chytá v síti a taky jsem zmiňovala, že mi před karanténou těsně uteklo jít na film V síti do kina. Ale uplynulým pondělkem se kina znovu otevřela, a nám se podařilo hned na pondělí sehnat vstupenky.

Už předtím jsem tušila, že by tenhle film měli zhlédnout všichni rodiče dospívajících stejně jako i ty samotné děti, a po filmu jsem o tom přesvědčená ještě víc. Pokud se vám informace o filmu V síti nějakým způsobem vyhnuly a nevíte, o co se jedná, pokusím se to v následujícím odstavci trochu přiblížit.



Ve filmu uvidíte tři mladé ženy - jsou to dospělé herečky, ale ve filmu hrají 12leté dívky. Vše začíná tím, že jsou holkám založeny profily na sociálních sítích - používá se tam Facebook, Lidé.cz a ještě některé další. Během několika minut jim na tyto fiktivní profily přichází stovky zpráv a žádostí o kontakt. A film postupně ukazuje a poodkrývá nešvary, které reálně dětem a mladým lidem na těchto sociálních sítích můžou hrozit. Vidíme množství videohovorů přes Skype, kdy se téma v drtivé většině okamžitě dostane do sexuální roviny - muži všeho věku se u hovorů odhalují, masturbují, ptají se holek na intimní věci, vyžadují svléknutí nebo nahé fotky. A to vše přesto, že od začátku vědí, že je jim jenom 12 let. Postupně dochází i na vydírání a tak dále. Zajděte na to a uvidíte. Pokud je vám/máte děti pod 15, existuje i "méně drsná" verze, kterou už teď taky v některých kinech dávají.

Vít Klusák a Bára Chalupová, režiséři filmu, a všichni další, kteří se na něm podíleli, celé to téma zpracovali opravdu dobře a citlivě. Je to určitě téma, o kterém by se mluvit mělo, protože to, co může děti už v tak útlém věku na internetu potkávat je něco hodně závažného, o čem by měli rodiče vědět a na co by si děti měli dávat pozor.

Viděli jste už film V síti? A jestli ne, chystáte se na něj?

Komentáře

  1. Já jsem ho neviděla, ale viděla jsem pár ukázek na to a bylo to zajímavé. Jestli se na to chystám koukat ještě nevím, Jelikož nevím jestli chci vidět určité věci, ze kterých mi je špatně...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě to stojí za to. Na některé věci tam fakt není lehké koukat, ale mojí to podané hodně dobře. Doporučuju :)

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky