Na nádraží.

Když pomyslím na nádraží, to první, na které se moje mysl přemístí, je jednoznačně nádraží v Antverpách, Antwerpen Centraal. Tohle nádraží je totiž překrásné, právem se řadí mezi nejkrásnější nádraží na světě a pro mě je to bez pochyby to nejhezčí, na kterém jsem kdy byla. Má v sobě zvláštní kouzlo a chvilkama si připadáte, že ani nejste na nádraží, ale spíše v nějakém muzeu nebo snad v kostele. Není to jenom ta krása, kvůli čemu jsem si vzpomněla právě na tohle nádraží. Je to hlavně velká spousta nostalgie. Je to místo nejvíc spojené s mým Erasmem. Právě na tohle nádraží jsem minulý rok v únoru přijela, plná očekávání, obav a zvědavosti, a právě z tohohle nádraží jsem pak v červnu odjížděla, stejná, ale přesto tak jiná, těšící se zpátky domů a neskutečně smutná, že musím odjíždět. Myslím si, že až se tam zase někdy znovu podívám, tak se snad rozpláču sotva to nádraží uvidím, mám s ním spojených tolik emocí.


Na tomhle nádraží jsem vítala svoji rodinku, když za mnou přijeli na návštěvu, a loučila jsem se tam se svým L., když ode mě odjížděl. Zároveň jsme z tohohle nádraží odjížděli na tolik výletů. Do Bruselu, Oostende, do Leuven. A pak se tam zase z každého výletu vraceli, plní nových dojmů a zážitků, ale přesto většinou se slovy, že Antverpy jsou stejně hezčí.

Další nádraží, které tady musím zmínit, je londýnské nádraží King's Cross. Pokud můj blog více sledujete, určitě víte, že jsem velký fanoušek Harryho Pottera, a tak jsem se při návštěvě Londýna samozřejmě musela jít podívat na tohle nádraží. Protože se tam samozřejmě natáčeli ty filmy, protože se tam odehrává část toho příběhu, a protože je to nádraží tak moc spojené celkově se vznikem série o Harry Potterovi. Bohužel jsme na nádraží ale potkali jen spoustu mudlů. Zároveň se tady nachází úžasný obchod s předměty z HP, ve které jsem si chtěla koupit naprosto všechny. Doteď toužím po plyšovém Dobbym v životní velikosti :D

A nakonec, protože by tento článek bez toho nebyl úplný, musím zmínit taky brněnské nádraží. Jestli jste z Brna, tak si možná říkáte, proč tady vůbec zmiňuju tady to nádraží mezi těma ostatníma, ale i tohle nádraží je pro mě hodně symbolické. Strávila jsem tam tolik času. Když jsem neustále jezdila sem a tam, než jsem se přestěhovala do Brna. Na den otevřených dveří, pak na jedny příjmačky, druhé příjmačky, na prohlídku bytu. Když jsem tam čekala na vlak a myslela na to, jak v tomhle krásným městě brzo budu bydlet. A možná to nádraží hlavně zevnitř není nic moc, ale mně se líbí. Zvenku je to krásná budova, a stejně jako ta předchozí nádraží, která jsem zmiňovala, i toto má svoje kouzlo.



Teprve při přemýšlení nad tématem "Na nádraží" mi došlo, jak moc jsou nádraží symbolická, ať už mluvíme o pražském, brněnském, londýnském nebo nádraží v Anverpách. Já mám moc ráda ježdění vlakem a mám svým způsobem ráda i nádraží. Je tady tolik příběhů. Tak tenhle článek vám poodkryl pár těch mých. Budu ráda, když mi napíšete, která nádraží, se jako první vybaví vám :)

Komentáře

Oblíbené příspěvky